ANNECE / Uykusuz Gecelerimizi Anlatmalıyım Ona

UYKUSUZ GECELERİMİZİ ANLATMALIYIM ONA

11. MASAL
Seni uyurken seyretmenin verdiği keyfi kendi uykuma dalarken yaşıyorum. Senin huzurla uyuman ben uyumuşum kadar iyi hissettiriyor bana. Sen uyu ve ben uyanık bir şekilde geceler boyu seni izliyim, bu beni yormuyor. Uykusuz kaldığımda kendimi yorgun hissetmemin tek sebebi senin de uyumuyor olman. Neden yorgunum? Yanlış anlama kızım, uyumadığında yormuyorsun beni. Neden uyuyamadığının cevabını aramak yoruyor. Gazın mı var? Karnın mı ağrıyor? Dişlerin mi çıkıyor? Bir yerin mi acıyor? Farkında olmadan senin canını mı yaktık? Bütün bu soruların cevabını ararken seni huzura kavuşturup güzel uykuna geçmene yardımcı olamamak yoruyor beni. Bir anne için çocuğunun uyuduğunu görmek en büyük mutlulukmuş. İnsanlara göre bu "uyudu işte sende dinlenirsin" demek. Annelere göre "uyudu işte rahatladı. Bir rahatsızlığı yok demek ki. Çok şükür rabbime" demek. Annem, "anneler uyumaz" demişti. Ne demek istediğini zamanla anlıyorum. Çocukları uyusa da anneler defalarca onu kontrol etmek için uykusundan kalkar ya da derin daldığından emin olana kadar uyuyamaz. Anneler aslında çocukları uzun süre uyuduğunda da huzursuz oluyormuş. "Neden bu kadar uzun uyudu? Uyudu mu bayıldı mı bu çocuk? Çok mu sıcakladı ağırlık çöküyor uyanamıyor mu? Bakayım çok mu terledi?" Senin yatağında, ben bu kontrolleri yaparken itiraz eder sesler çıkarıp gerinmen yok mu, işte o benim ikimiz arasında yüreğimi rahatlatan en mükemmel andır. Seni uykunun arasında öpe öpe sevesim gelir. Uyanacağından korkmam. Uyandırıp da güzel uykundan seni edeceğimden korkarım, bu yüzden uygulayamam bu düşüncemi. Uyumadığında yaşadığım huzursuzluklara, uyuduğunda eklenen başka huzursuzluklar eşlik eder. Mesela işten eve döndüğümde uyku saatine 3 saat kaldığı için yeterince sevememekten seni huzursuzumdur. Seni uyutmamak için verdiğim savaşı gene ben kaybederim. Uyumak için kızaran gözlerine, uykulu gözlerini ovalamaya çalışan minicik ellerine kıyamam, uyumana yardımcı olurum. Uyuduğun ve uyanmayacağını bildiğim halde belki uyanırsın diye başında uzun bir süre nöbet tutarım. Gece yatmak için yanına geldiğimde yatmadan önce bir müddet seni izlerim gözlerimi diker. Sanki sana dik dik bakarsam uyanırsın da beşikten hemen kollarıma alabilirim. Umudum kesilince seni izleyerek uykuma dalarım. Çok yorgun ve uykusuz olduğumda doğruyu söylemeliyim sana her zaman kızım, sakin, mutlu uykuna şükredip hiç beklemeden bende yatar uyurum.
Geceleri bazen uyanmadığını, sabah uyandığımda anladığım zaman ilk işim her tarafını kontrol etmek olur. Oysaki çocuklar geliştikçe geceleri uyanmayabilirmiş. Olsun ben anneyim ya, seninle ilgili her şeye şüphecilikle yaklaşmalıyım. Senin uykudan uyanıp da beni gördüğün anda o mahmur gözlerle attığın gülücükleri kaçırmamalıyım. Sırf bu yüzden bazen işe bile geç geliyorum. Patron amcamız duymasın kızım. Bu bizim sırrımız. J
4.5 aylık oldun bebeğim. Uyurken çıkardığın mırıltılar, gülücükler benim bu hayattaki melodim oldu. Meleklerinin seni güldürdüğünü düşünmek yada uykunda rüyanda beni mi, babanı mı, anneanneni mi yoksa babaanneni mi görüyorsun da gülüyorsun düşüncesi de benim gülümsememe sebep. Benim küçük meleğim, büyüdüğünde bütün bu uykusuz gecelerimizin mükafatını seni koynumda uyutarak alacağımı bilmek, bir annenin mutluluk listesinden bir maddeymiş. Evet, seninle yaşanacak kocaman mutluluk maddelerimiz var bizim. Bütün bunlar başlangıç meleğim. Bütün huzurlu uykularım senin olsun ki ben huzursuz olmayayım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar