ANNECE / Ona Özlemenin Ne demek Olduğunu Anlatmalıyım

ONA ÖZLEMENİN NE DEMEK OLDUĞUNU ANLATMALIYIM!

8.MASAL
Bir sabah uyandığında yanında çok sevdiğin birilerini görmek o kadar güzeldir ki, kendini dünyanın tek mutlu insanı olarak ilan edebilirsin. Gülümseyerek başladığın gününün geri kalanı da gülümseyerek geçecektir. Hiçbir şey canını sıkamayacak, kimse seni üzemeyecek gibi hissedeceksin. Zaten o mutluluğun gerisinde kalanlarda pek umurunda olmayacak.  Kızım, her sabah güne sevdiğim adamla yani babanla uyanmanın verdiği mutluluğa senin de ekleneceğini bilmek mutluluk katlarımın artmasına sebep oluyor. Yatağın, yanı başımızda hazır bir şekilde artık seni bekliyor. Minik bedeninin gelip, ağırlık bile yapmayacak olan varlığıyla beşiğini şenlendirmenin vereceği mutluluğun ölçümünü sana anlatamam. O şu an boş ve ona baktıkça içimdeki seni çok özlüyorum. Her sabah orada olduğunu bildiren varlığının ağırlığı ve hareket eden minik bedeninin hissi seni daha da çok özlememe sebep. Anneannenin dediği gibi, bir ilaç olsa da seni içerde hemen geliştirip 9 ay beklemeden kollarımıza almayı sağlasa. J Bir bilsen ne kadar da güzel olurdu. Eminim bir çok annede içinde hissetmeye başladığı evladı için böyle düşünüyordur. Son zamanlar yaklaştıkça midemde uçuşan kelebekler yerlerini terkedip senin minik ellerin ve ayaklarınla yer değiştirdiler. Artık içimde sen uçuşuyorsun.
Sen daha yer yüzüne o minik fark yapmayan ağırlığa sahip kütleni indirmeden ben seni özlemeye başlamışken, hayatın şartlarının gerektirdiği iş hayatıma devam etme zorunluluğumun zamanı geldiğinde seni nasıl bırakıp çalışmaya başlayacağımı daha şimdiden düşünür oldum. İnsan çok sevdiklerinden birkaç saat bile uzak kalsa özler. Özlemek; hayatında olmasından mutluluk duyduğun, çok sevdiğin insanın varlığının yoksunluğunu hissettiğinde, derin bir nefes alarak ‘keşke yanında olsam’ demene sebep yaratan en mutlu hüzündür. “Hüznün mutluluğu olur mu anneciğim?” dersen özlemeye başladığında ve özlediğini eninde sonunda göreceğini bildiğin mutluluk tebessümünü yüzüne takınıp kalbindeki boşluğu umursamama kararı verdiğinde, bu cümlemin ne anlama geldiğini anlayacaksın bebeğim.
Bir gün özlemeyi ilk öğrendiğinde ve ağzından kelimeler dökülmeye başladığında, ben işten eve dönüp kapıyı açtığımda senin koşan minik bedenini ve kollarını iki yana açarak bana minik kollarına inat kocaman sarıldığını ve “anneciğim seni çok özledim” dediğini hayal ederek senin gelişini özlüyorum bebeğim. Annemin beni özlemesi gibi bende yollarını özlemle bekliyorum kızım…


Yorumlar

Popüler Yayınlar