ANNECE / Hayal Kurmayı Öğretmeliyim Ona


HAYAL KURMAYI ÖĞRETMELİYİM ONA!

Karanlıktan korkma...
Yavrum geceleri karanlıktan sakın korkma. Karanlık insanın aslında en huzur bulduğu yerdir. Gözlerimizi uyumak için kapadığımızda en aydınlık yerde bile olsa bu, gözlerimizin önü karanlığa bürünür. İşte o zaman bir çok şey hayal ederek gözlerinin önündeki  o karanlığı sahne yaparak hayallerini oynatabilirsin. Şu an mesela karanlıktasın. İçimdeki dünyada uyur uyanık bir hale büründüğünden çevrendeki sesleri duyabiliyor, o seslere tepki olarakta hareket ediyorsun. Artık aydınlığı ve karanlığı ayırt edecek yaradılışa eriştin. İnsan, karanlıktan aydınlığa yol alır hayatı boyunca. Karanlığın içinde uyumak aydınlıkta uyumaktan daha güzeldir. Aydınlıkta hayallerin ışıklara yenik düşerken, Hayallerin karanlığına ışık olur.  Bende sen gibi karanlıktan korkardım. Sonra bende karanlığın hayallerimin sahnesi olduğunu fark ettim.  Mutsuzken ya da üzgünken geceleri mutlu hayaller kurarak mutsuzluğumu, üzüldüğüm konunun güzel olmasıyla ilgili hayaller kurarak üzüntümü yok eder, düşüncelerimin neşesinde, hayallerimin renkliliğinde karanlığımı aydınlatır uykuya dalardım. Mutsuzluk, üzüntü… Bunları da anlatacağım sana. Bu dünyada bunlarında masalları var. Seni ne kadar korumaya çalışırsam çalışayım sende bir yerlerde mutsuz ve üzgün olacaksın. Bu yüzden bunları da öğreteceğim sana. En çok da bunlarla nasıl baş edeceğini anlatacağım. Karanlıklarda kalmaman için ben yaşadığım müddetçe senin ışığın olacağım. Sen hayallerini gerçekleştirmek istediklerin üzerine kur diye ben, üzüntülerini ve mutsuzluklarını elimden geldiğince çekip alacağım senden.
Doğduğun zaman kızım acıktığın, altını pislettiğin, gazın olduğu için ağlayacak olan sen fark edemediğin karanlığında meleklerinle hayaller göreceksin. Meleklerini büyüdüğünde de kaybetmemen için ben, sen olgun bir kişiliğe sahip oluncaya kadar onların görevini dünya üzerinde devir alacağım ve senin meleğin olacağım. Babanla sana örnek olmak için örnek bir hayat yaşayacağız. Sana yaşayabileceğin örnek bir hayat bırakmak için çok çalışacağız. Sende bir zaman sonra kendi hayatın için çalışmaya başlayacaksın. Ama ona daha var bebeğim. Sen önce bir büyü. Emeklemeden adımlayamaz, adım atmadan koşmayı öğrenemezsin. Zaten hayatında her şeyi sırayla yap kızım. Sakın durup durup birden koşmaya kalkma. Önce adımla, sonra hızla yürü ve yolun durumunu sonunu gördüğünde koşmaya başla. O zaman kimse yolunda duramaz ve sen hiçbir engele takılmazsın. Yolunda huzur, mutluluk, güzellikler olacak kızım. Sen güçlü adımlar atarken biz seninle gurur duyuyor olacağız. Sakın gururumuz olmak için istemediğin şeyler yapıp istemediğin bir yolda yürümeye kalkma. Sen ne karar verip hangi yolda ilerlersen ilerle biz bileceğiz ki o yol, doğru yolundur. Ve biz senle hep gurur duyacağızdır.
Ay ışığında ki gölgelerden karanlık içinde hiç korkma kızım. Onlar gündüz olan güneşin ışığında aynısın da olup, yerini alan ayın ışığında aynısı olandır. Aynı ağaçlar, aynı dallar, aynı lambalar ve aynı yollar… Karanlıkta, aydınlıktaki gibi gölgeler aynıdır. Sen korkmazsan karanlıkta oluşan farklılıklarda seni asla korkutamaz. Karanlıkta parlayan yıldızları çok seveceksin. Onları fark ettiğinde sana yer yüzündeki ateş böceklerini anlatacağım. Yıldızların da gökyüzünde nasıl durduğunu merak edeceksin. O yıldızların orada nasıl asılı olduklarını sana senin hayallerini büyütmek için anlatacağım. Sana, seni baştan atacak cevaplar değil, sana kendini ve seni sen yapan tabiatı anlayacağın şekilde anlatacağım. Karanlıkta kalan cevapsız soruların olacak kızım. Ben o sorularının cevabı olacağım ve seni hiç karanlıkta bırakmayacağım.  Ne güzelde hayaller kurdum gördün mü? Oysa sen daha dünyaya gelmedin bile. İçimde yaşayıp nefes alırken seni bilmediğim karanlığımda hayal edip elinden tuttum ve hayatımızın penceresinden bakıp sana bizi anlattım. Olmasını dilediğim hayaller kurdum. Kızım, bizim gerçekleşmesini istediğimiz hayallerimiz olacak. Ama her yaşında yaşının yaşadığı kadarını hayal edeceksin. Senin asla hızlı büyümene izin vermeyeceğim.  Söz veriyorum.






Yorumlar

Popüler Yayınlar