ANNECE / Gözyaşlarımın Sebeplerini Anlatmalıyım Ona


GÖZYAŞLARIMIN SEBEPLERİNİ ANLATMALIYIM ONA

"Duygusal bir insan değilim" diyen  kadın yoktur. Aşık olduktan sonra, anne olduktan sonra daha duygusal olan kadın vardır. Kocama aşık olduğumda ve onunla evlendiğimde bütün biriken duygularımı ardıma katıp daha da duygusal olma kapılarının kilitlerini açtığımı biliyordum. Kollarımda büyümekte olan kızıma baktıkça daha da'nın "da"larını sırtladığımı biliyordum. Her zamanki halimin üstünde kat çıkan birden çok duygunun yüreğime depolandığını.... 
Minik bir bedenin nasıl büyüdüğünü, hafif bir soluğun nasıl hırslı ve azimli nefesler halinde hayata dizgi dizgi net olarak karıştığını görmek, mucizelere daha çok inanmama sebep oluyor. Ağlıyorum. Daha güçlü ve daha hareketli olduğunu görüyor ve onunla gurur duyuyorum. Kollarının, bizi hissetmek için parmaklarımızı tutan minik ellerinin gücüne şahit olduğumda hayretlerin yansıması olan neşeli çığlıklarıma ağlıyorum. Uyurken artık kendi kendine yan yattığını yada yüz üstü uyuyup sırt üstü kendi kendine döndüğünü gördüğümde ağlıyorum. Gülen gözlerle ve çıkmaya çalışan dişlerinin zafer nidaları atarak yola çıktığını gösteren diş kaşınmalarına ait krizlerinde ağlıyorum. Yüzüne takındığı o koca gülüşünde ağlıyorum. Adı onunla başlayan cümlelerimde ve kokusuyla doldurduğu odamda gülümserken ağlıyorum. Ona baktıkça daha da büyüyeceğini çocukluk şımarıklıklarına ergenlik tiriplerinin karışacağını düşündükçe ağlıyorum. Okula gideceğini mezun olduğunda onunla nasıl gurur duyacağımı düşündüğümde ağlıyorum. ilk başarısını heyecanla bana anlattığında gözlerindeki ışıltıyı ve sesindeki heyecanı duyar gibi olduğumda ağlıyorum. Ve biliyorum! Daha buraya yazmadığım yazmak içinde doğru ifadeleri bulamadığım bir çok yaşanmışlığımız için ağlayacağım. Ona her baktığımda doğum sonrasında baygın olan benliğime "ben buradayım" diyerek ufak ağzı ve varlığına ispat olan soluğunu göğsümde hissettiğim andaki minik kızımı, büyürken keşfeden ve keşfederken heyecanını ve öfkesini bizimle paylaşarak bizleri tanık eden kızımı göreceğimi biliyorum. "Sen büyüsende benim için kucağımdaki bebeğimsin" diyen annemin ne demek istediğini ve nedensiz yere -bana göre öyleydi- bana bakarken gözleri boncuk boncuk yaşlarla dolan annemin neden duygusallaşıp ağladığını anlıyorum. Bebeğim, güzel kızım ara sıra da olsa senli dolu gözyaşlarımın nedeninin ne olduğunu bunu okuduğunda anlamanı diliyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar