ANNECE / TANITIM YAZISI


TANITIM

Bir kadın için anne olacağı kendine söylenen o ilk nokta var ya, hayatındaki bir bitişin sonlanması değil, "devamı var" anlamını taşıyan üç noktanın binlercesi olur. Küçücük bir nokta kendi canında bir şekle büründükçe onu korumanın ve mutlu etmenin çabasında, virgüller yaratır hayatına. Şunu yemeliyim, bunu içmeliyim, bunu giymeliyim, üşütmemeliyim... İşte böyle bir noktayla başladı masallarımız. Onu uyuturken neler okuyabilirim neler anlatabilirim derken, yıllardır bilinen masalların yanı sıra, büyüklerimizin bizler için uydurduğu masallar geldi aklıma. Sonra gülümsedim. Ben o masalları da büyüyüp sonlarının nasıl olduğunu anladığımda hiç sevmemiştim. Hiç bir masal bize anlatıldığı gibi bitmemişti oysa. Kızıma seveceği masallar anlatmalıydım. Bizim büyüdüğünde, anlamaya başladığında sonunun gerçeğe dayalı olduğunu öğrendiği ve gülümsemesine sebep olan gerçek masallarımız olmalıydı.

Yorumlar

Popüler Yayınlar